فقهِ نظام

مباحثِ مدرسه فقهی هدایت

فقهِ نظام

مباحثِ مدرسه فقهی هدایت

سلام خوش آمدید

بسم اللّه الرّحمن الرحیم

رحلت شهادت گونه آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران را به فقیه عظیم الشأن عالم تشیع آیت اللّه خامنه ای و مردم عزیز ایران ومردم سایر مناطق جغرافیائی ظهور تسلیت می گویم. درباره عملکرد آیت اللّه سید ابراهیم رئیسی چهار نکته بسیار مهم را بازخوانی و یادآوری می کنم.

نکته اول: ایشان در طول دوران مدیریت خود -بر خلاف اکثر رؤسای جمهوری اسلامی ایران- ایده معیوب حاکمیت دوگانه را تشدید نکردند و بعد از سالیان متمادی زمینه ی بیشتری را برای اجرای سیاست‌های اسلامی و مردمی نظام فراهم آورد. القای حاکمیت دوگانه در ایران از راهبردهای اصلی آمریکا و یارانش است.

نکته دوم: تأکید ایشان بر مدیریت میدانی و مردمی، چالش های دولت مدرن ایران و دیوان‌سالاری آزار دهنده آن را کاهش می داد. سریع‌ترین راه حل برای مقابله با فاصله طبقاتی ناشی از ساختارهای مدرن؛ ارتباط گسترده با مردم و تعریف پیوست های محرومیت زدا و رسیدگی به محرومین از ناحیه دولت است. (البته برای حل بنیادین چالش های دولت مدرن، نیازمند تحقق نوعی دولت اسلامی در ایران هستیم.)

نکته سوم: مواضع صریح ایشان در حوزه بین المللی و دفاع قوی ایشان از جبهه مقاومت، نقشه صهیونیست جهانی برای ایجاد خاورمیانه صهیونیست محور را به چالش کشید و پیروزی‌های قابل توجهی برای ایران اسلامی و جبهه مقاومت -مانند عملیات وعده صادق- به ارمغان آورد. ایشان در حوزه بین المللی انقلابی بودند و فریب ایده های برجام محور را نخوردند. (جایگاه وزیر خارجه شجاع و صریح جمهوری اسلامی جناب آقای حسین امیر عبداللهیان در کمک به تحقق این محور تعریف می شود.)

نکته چهارم: در دولت آیت اللّه رئیسی مجموعه ای از اقدامات تمدنی پایه گذاری شد. ۱-  واگذاری زمین رایگان به مردم، ۲- ساخت تعداد زیادی خانه حیاط دار، ۳- تأکید مکرر بر مسئله پیشگیری از بیماری، ۴- تأکید بر سیاست خارجی منطقه ای و همسایه محور -خصوصاً ارتباط با کشورهای منطقه جغرافیایی ظهور-، ۵- ارسال لایحه خروج ایران از آیکوم، آیکوموس وشبکه سازمانهای علمی جهان سوم به مجلس و ۶- ابطال رسمی سند توسعه پایدار 2030 در ایران از جمله این اقدامات بود. امیدوارم در دولت های بعدی جمهوری اسلامی این تجربه ها تکمیل و تکرار شود.

 از حضرت ارحم الراحمین برای ایشان مغفرت تام را مسئلت می کنم و خاطره حضور و سخنرانی ایشان در مراسمات رونمایی از کتب الگوی پیشرفت اسلامی در مدرسه علمیه مروی در سالهای ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ را گرامی می دارم.


علی کشوری ؛ دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی

دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - قم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم: چهار برنامه مدرسه فقهی هدایت به شرح زیر است:
الف: معرفی سند جهانی اولویت های تمدنی ۱۲ گانه( جایگزین سند توسعه پایدار ۲۰۳۰)
الف: راه اندازی مدارس چابک تبلیغی در مساجد اعظم شهر
ب: معرفی دو فهرست مفهومی برای نظام سازی در قالب نمایشگاه تخصصی
ج: طراحی و ساخت محله امید ( اولین نمونه سازی کامل تمدنی)

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه