بسم الله الرحمن الرحیم
با مدل های ارزیابی نمره محور مخالف هستیم. نمره محوری در حوزه و دانشگاه، طلبه و دانشجو را به سمت حفظ مطالب -و نه فهم مطالب- سوق می دهد. اِشکال دیگر ارزیابی های نمره محور تخصیص زمان واحد تحصیلی برای ظرفیت های مختلف انسانی است.
در مدرسه هدایت، ارزیابی های ششگانه ای را طراحی کرده ایم (الگوی فقهی اختبار) در بخشی از این الگوی اختبار و ارزیابی، قدرت کتابت یک دوره بحثی (تدوین کتاب)، قدرت تدریس یک دوره بحثی و قدرت طراحی پرسش های جدید برای ارتقای یک رشته دانشی را علامت و شاخص ارتقاء علمی می دانیم.
حجت الاسلام علی کشوری- تبیین اجمالی جدول تسخیر - جلسه سوم
در جمع برخی از طلاب مدرسه هدایت - دوشنبه ۲۸ مهرماه ۱۳۹۹ - قم