فقهِ نظام

مباحثِ مدرسه فقهی هدایت

فقهِ نظام

مباحثِ مدرسه فقهی هدایت

سلام خوش آمدید


بسم الله الرحمن الرحیم

به فضل الهی مسجد سید شهر اصفهان در روز جمعه(۲۳-۷-۱۳۹۵) میزبان نشست علمی نقد و بررسی لایحه برنامه ششم توسعه با حضور عزاداران حسینی بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نقشه راه حجت الاسلام علی کشوری در ابتدای مباحث خود به نقش تاریخی علما و مردم اصفهان در زمینه سازی برای گسترش تشیع در ایران اشاره کردند و افزودند: ضرورت دارد تاریخ و نقش اصفهان در دوران صفویه مورد بازخوانی قرار بگیرد.

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی در این جلسه با استناد به کلام حضرت اباعبدالله علیه السلام که فرمودند: مثلی لا یبایع لمثله نتیجه گیری کردند که در همه عصرها باید مواظبت اصلی شناسائی باطل ها باشد تا بعد از شناخت باطل با تأسی به حضرت امام حسین علیه السلام به مقابله با آن باطل ها بشتابیم.

ایشان در تبیین مصادیق باطل در زمان معاصر به جمله یکی از مسئولان کشور در تحلیل غلط مسئله عاشورا اشاره کرد و افزود بر اساس کدام آیه و یا روایت ادعا کرده اید عاشورا به ما در س مذاکره برد برد می دهد؟؟!! ؛ این تحلیل غلط است و باید با آن مقابله کرد! ؛ ایشان خطاب به آقای رئیس جمهور گفتند: آشیخ غلط تحلیل کردی و دیگر این غلط را تکرار نکن!

حجت الاسلام علی کشوری در ادامه  یکی دیگر از مصادیق باطل در عصر حاضر  را  نظام برنامه ریزی  مبتنی بر توسعه دانستند و به عنوان نمونه به برخی احکام خطرناک مبتنی بر توسعه شامل ۱- حکم خطرناک کنترل جمعیت ۲- حکم خطرناک زمینه سازی قانونی شدن فیش های نجومی حقوقی در برنامه پنجم ۳- حکم خطرناک تجاری سازی محصولات تراریخته در برنامه ششم توسعه ۴- حکم خطرناک هماهنگ سازی نیروهای مسلح در امور بین الملل با وزارت خارجه ۴- حکم خطرناک قانونی شدن فمنیست در برنامه ششم اشاره کردند.

مسئول کارگروه پژوهشی تدوین اولین نقشه الگوی پیشرفت اسلامی فصل تدوین برنامه ششم کشور را زمان مقابله نرم با این احکام خطرناک توسعه ای برشمردند و به مؤمنین و به ویژه خواص توصیه کردند تا به غفلت امثال سلیمان بن صرد در مقابله با باطل مبتلا نشوند و با گسترش به موقع گفتمان الگوی پیشرفت اسلامی به مقابله با توسعه غربی  بشتابند.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم: چهار برنامه مدرسه فقهی هدایت به شرح زیر است:
الف: معرفی سند جهانی اولویت های تمدنی ۱۲ گانه( جایگزین سند توسعه پایدار ۲۰۳۰)
الف: راه اندازی مدارس چابک تبلیغی در مساجد اعظم شهر
ب: معرفی دو فهرست مفهومی برای نظام سازی در قالب نمایشگاه تخصصی
ج: طراحی و ساخت محله امید ( اولین نمونه سازی کامل تمدنی)

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه