فقهِ نظام

مباحثِ مدرسه فقهی هدایت

فقهِ نظام

مباحثِ مدرسه فقهی هدایت

سلام خوش آمدید

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم

جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان (رئیس دولت چهاردهم جمهوری اسلامی ایران)

سلام علیکم

نظر به تأکیدات مکرر جنابعالی درباره استفاده از تحقیقات کارشناسان و برای مواجهه با برخی از دیدگاه های منسوخ کارشناسی؛ دو پیشنهاد کارشناسان الگوی پیشرفت اسلامی را برای شما بازخوانی می کنم. توفیقات جنابعالی برای اجرای دیدگاه های امیرالمؤمنین علی ابن ابیطالب علیه السلام در اداره کشور -خصوصاً در حوزه عدالت و تقدم رضایت عامه بر رضایت خواص- را  از خداوند رحمن خواستارم.

پیشنهاد اول: شاخصه های ارزیابی پیشرفت در حوزه ها مختلف را بازتعریف نمایید. بسیاری از شاخصه های امروزی ارزیابی پیشرفت، مصداق نظریات کارشناسی منسوخ و معیوب محسوب می شوند. توضیح بیشتر اینکه: بی توجهی پزشکان نسبت به شاخص پیشگیری ساختاری از بیماری، بی توجهی اقتصاددان‌ها به شاخص تجارت عمومی و بی توجهی مهندسان و معمارها به شاخص دار واسعه، بی توجهی مدیریت شهری و وزارت راه و شهرسازی به شاخص حمل و نقل معقول، بی توجهی معلمان و وزارت آموزش و پرورش به شاخص حرفه آموزی در زمان معقول، بی توجهی رئیس جمهور به تحقق شاخص ازدواج در سن پائین و مناسب و بی توجهی مردم به انتخاب مشاغل برتر و مستقل؛ مصادیقی از اختلال در نظام شاخصه ها و نظام ارزیابی کشور محسوب می شوند.

پیشنهاد دوم: برای تبیین بیشتر مبانی نظری و شیوه محاسبه شاخص‌های جدید پیشرفت، مدیریت برگزاری اولین همایش ملی شاخص های پیشرفت را به عهده بگیرید. تبیین شاخصه های جدید ارزیابی پیشرفت برای مسئولین و کارشناسان دستگاههای مختلف کشور، اولین گام تحول در الگوی اداره کشور است. از منظر کارشناسان الگوی پیشرفت اسلامی، شاخصه های فعلی ارزیابی، فاصله طبقاتی و نارضایتی را به مردم تحمیل می کنند.

والسلام علیکم و رحمة اللّه و برکاته

علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی)

پنجشنبه اول ربیع المولود ۱۴۴۶

۱۵ شهریور ۱۴۰۳- قم

نظرات (۱)

سلام
عرض ادب و احترام
اینجانب مهندس حمید بشکوه با توصیه ها و کارشناسی های آقای علی کشوری که مدتهاست طرحها و سخنرانی ها و الگوهای مطروحه ی ایشان را پیگیری و مطالعه ی گسترده دارم ، باید بگویم ، ایشان به عنوان محقق و پژوهشگر الگوهای آیات و روایات بسیار خوب و سنجیده و اساسی و عالی به همه ی جامعیت مسائل زندگی و مشکلات فعلی کشور اشاره و راهکارهای صحیح و دقیقی ارائه کرده اند که اگر مسئولین و خصوصا رئیس جمهور محترم ، آنها را مو به مو ، به عنوان نکات کارشناسی ( طبق فرموده ی خود رئیس جمهور محترم ) در همه ی امور کشور به کار بگیرند و اجرایی کنند ، معتقد هستم قطعا به میزان بسیار زیاد در حد 95 درصد و حتی بیشتر!! به تعادلها و سلامتهای مطلوبی در اقتصاد و تفاهم ملی و احزاب و معیشت مردم و امور خارجه و تقویت قوای داخلی و ... دست میابیم و به راحتی ، از اکثریت بحرانها به بهترین شکل ممکن ، عبور میکنیم و رضایتمندی اکثریتی و موفقیتهای ملی و بین المللی عالی ، خواهیم داشت ... برادر گرامی ، آقای رئیس جمهور عزیز و صدیق ، خداوند حفظتان کند و برادرانه تقاضا میکنم جامعیت اسلام و سلامت و اداره ی صحیح و منصفانه و کارشناسانه ی کشور را با آقای علی کشوری به عنوان مشاوری دلسوز و محکم و متخصص و صادق و کارشناس بسیار سنجیده ، با خیالی راحت و آسوده و مطمئن ، دنبال و پیگیری بفرمایید و بنده هم به عنوان یک هم وطن در این راه ، داوطلبانه تا همیشه ، در راه ارزشها و باقیات الصالحات ، در خدمت راه ارزشها هستم ...
با احترام فراوان
مهندس حمید بشکوه 1351
1403/06/17
ساکن تهران
پژوهشگر علوم طبی و مهندسی و ...
زگهواره تا همیشه ...
09122150850
🙏🌷🌱

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم: چهار برنامه مدرسه فقهی هدایت به شرح زیر است:
الف: معرفی سند جهانی اولویت های تمدنی ۱۲ گانه( جایگزین سند توسعه پایدار ۲۰۳۰)
الف: راه اندازی مدارس چابک تبلیغی در مساجد اعظم شهر
ب: معرفی دو فهرست مفهومی برای نظام سازی در قالب نمایشگاه تخصصی
ج: طراحی و ساخت محله امید ( اولین نمونه سازی کامل تمدنی)

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه