فقهِ نظام

مباحثِ مدرسه فقهی هدایت

فقهِ نظام

مباحثِ مدرسه فقهی هدایت

سلام خوش آمدید

بسم الله الرّحمن الرّحیم 

برای بهبود عملکرد برنامه ای انقلاب اسلامی در چله دوم، نیازمند تحول در نظام برنامه ای کشور هستیم. برخی از برنامه های پیشنهادی طلاب حوزه علمیه قم برای دستیابی به یک جمهوری اسلامی بهتر به شرح زیر است:

۱-  تلاش برای تغییر الگوی ساخت خانه از الگوی معیوب مجتمع های آپارتمانی به الگوی کارآمد دار واسعه، ۲- تقویت ماهیت محلات و احیای کارکردهای زندگی در محله و نقد جدی مدیریت شهری منطقه محور و رهیافت های معیوب نوشهرگرایی، ۳- تقویت نقش خانواده ها در آموزش و پرورش و تغییر بنیادین در کتب درسی و نقد جدی آموزش و پرورش سیستمی و تدریس طبقه بندی بیکنی از علم!، ۴- تلاش برای گسترش پیشگیری از بیماری و نقد جدی پزشکی سلول پایه و اکتفاء به توسعه خدمات درمانی! . ۵- برنامه ریزی برای تحقق برنامه ملی محرومیت زدایی به محوریت الف: اجرای قانون مترقی احیای موات، ب: گسترش ساخت بازارهای وقفی و بازارهای رایگان برای مردم ( احیای ایده کارآمد تجارت عمومی ) و تغییر الگوی بهره برداری از انفال و معادن و نقد جدی ایده های غربی رفع فقر (مانند روش پیشنهاد در بخش اول سند ضاله توسعه پایدار 2030)، ۶- تلاش برای تغییر در الگوی فعلی قانونگذاری کشور و نقد تصویب قوانین زیاد برای اداره کشور و رواج توجه به  ایده مترقی بازتعریف قوانین مادر بر اساس اصل تنظیم صحیح روابط انسانی، ۷- تلاش برای تغییر استراتژی حاکم بر نقشه علمی کشور از "استراتژی استقلال علمی" و تدریس طبقه بندی بیکنی از علم به "استراتژی اقتدار علمی" و تدریس طبقه بندی جدید از علم، ۸- تلاش برای توجه به مفهوم "مناطق جغرافیایی ظهور" به عنوان محور سیاست خارجی جمهوری اسلامی و نقد ایده های معیوبی مانند: نظریه سازه انگاری و نظریه واقع گرایی و... در حوزه سیاست خارجی و ۹- تغییر در الگوی روایت میراث فرهنگی کشور به محوریت عبرت و تاثیرگذاری مثبت بر شخصیت افراد و نقدی جدی فعالیت های مخرب یونسکو و آیکموس در ایران.

پی گیری این اولویت های تمدنی به افزایش امید در مردم و افزایش کارآمدی جمهوری اسلامی منجر خواهد شد!


حجت الاسلام علی کشوری(مدیر مدرسه فقهی هدایت) 

 چگونه به جمهوری اسلامی کمک کنیم؟ - یک شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - قم


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم: چهار برنامه مدرسه فقهی هدایت به شرح زیر است:
الف: معرفی سند جهانی اولویت های تمدنی ۱۲ گانه( جایگزین سند توسعه پایدار ۲۰۳۰)
الف: راه اندازی مدارس چابک تبلیغی در مساجد اعظم شهر
ب: معرفی دو فهرست مفهومی برای نظام سازی در قالب نمایشگاه تخصصی
ج: طراحی و ساخت محله امید ( اولین نمونه سازی کامل تمدنی)

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه