فقهِ نظام

مباحثِ مدرسه فقهی هدایت

فقهِ نظام

مباحثِ مدرسه فقهی هدایت

سلام خوش آمدید

بسم الله الرحمن الرحیم

پروفسور رضا ملک زاده

معاون سابق تحقیقات و فنآوری وزارت بهداشت

سلام علیکم

به دنبال استعفای جنابعالی از معاونت تحقیقات و فنآوری وزارت بهداشت و آغاز گسترده قرنطینه در ایران -که به معنای پذیرش شکست طب سلولی در مدیریت علمی، تحقیقاتی بیماری ساده کرونا است- و با انگیزه کمک به مدیریت توطئه کرونا، بخشی از پروتکل های فقهی[۱] را -که از علم خطاناپذیر وحی استنباط کرده ایم- برای شما و برخی از اطبای محترم -که معتقد به طب سلولی هستید- باز خوانی می کنم.

مقدمتاً جنابعالی و سایر اطبای محترم را از تبعیتِ سازمان صهیونیستی جهانی بهداشت در کارآزمائی های بالینی بین المللی و پروتکل ها و مجوزهای اخلاقی متشتت برحذر می دارم. همانطور که می دانید عناوینی مانند تجربه بشری، علوم روز، کشورهای توسعه یافته و پیشرفت های پزشکی و همکاری های بین المللی نباید به جای بررسی دقیق، آزاد اندیشی، استقلال فکری و خود باوری قرار گیرد و بالتبع ترجمه مقالات علمی را جایگزین تولید علم نماید.

بخشی از مباحثات مرتبط با پروتکل های فقهی مدیریت کرونا، مبانی تشخیصی و تحلیلی طب اسلامی در مواجهه با توطئه کرونا را شرح می دهد. تبیین و تحلیل سلامت بر پایه "وحدت ترکیبی یک عضو" و طبقه بندی و وزن دهی فقهی به تاثیرات اعضاء مختلف در موضوع سلامت و بازخوانی تکاملی مفهوم مزج اختیاری در مقایسه با تبیین و تحلیل سلامت بر پایه رخدادهای درون سلولی و تفسیر تخمینی ساختار فضائی ملکول های زیستی، بخشی از مبانیِ حدیث [۲] و کارآمدِ این بسته فقهی است. همچنین تحلیل حیات به محوریت آب و تبیین چرخه ساخت ارکان حیات از رکن آب در مقایسه با تبیین وابستگی حیات به عنصر کربن و تفسیر پوزیتویستی از چرخه های اصلی حیات در هوا کره، سنگ کره و آب کره؛ بخشی عمیق تر از مبانی تحلیلی این بسته فقهی محسوب می شود. برای آشنائی بیشتر با این مبانی پیشرفته پیشنهاد می کنم در کارگاه تبیین جدول فقهی تسخیر -که محتوای آن با جدول تناوبی عناصر و فیزیک ذرات بنیادین مقایسه می شود- شرکت بفرمائید.

در تولید و تفسیر پروتکل های فقهی مدیریت کرونا علاوه بر مبانی فوق الذکر، مجموعه ای از نظریات فقهی شامل: ۱-الگوی مواجهه با سازمان بهداشت جهانی، ۲-الگوی توسعه اطلاعات طبی مردم، ۳-الگوی فقهی ارزیابی غذا، ۴-الگوی مدیریت اختلافات انسانی(تبیین نقش نزاع، غیبت، تهمت، فحش، کبر، طمع، حسد و... در تخریب سلامت)، ۵- الگوی تحلیل بیماری (پاتولوژی فقهی) ۶- الگوی تنظیم خبر، ۷- الگوی تولید خانوادگی، ۸- نظریه مدیریت شهری محله محور و ۹- نظریه روابط انسانی پیوسته (تبیین نقش صله رحم، انفاق و... در سلامت) را به کارگیری می کنیم. به عنوان مثال در الگوی تحلیل بیماری -که جایگزینی برای پاتولوژی پوزیتویستی محسوب می شود- مباحثاتی مانند بررسی تفاوت شیوع و سرایت ، بررسی وزن عوامل بیرونی و داخلی در پیدایش بیماری، تبیین جایگاه اعضای بدن در پیدایش بیماری و سلامت و طبقه بندی بیماری ها بر مبنای طبایع، تبیین می شود. همچنین در الگوی فقهی ارزیابی غذا معانی و مبانی جدیدی را برای ارزیابی غذای سالم پیشنهاد کرده ایم و استفاده از گواهینامه FDA آمریکا را در این حوزه مهم، مفید نمی دانیم. علاوه بر مبانی جدیدِ مطرح شده در کدکس فقهی غذا، در بخش تولید مواد غذایی؛ استانداردهای بخشِ کشاورزی، دامداری، طیور، باغداری، شیلات، مبارزه با آفات و در بخش مصرفِ مواد غذایی؛ استانداردهای تازگی و عتیق، پخت، معرفی غذا، ظروف غذا و شوینده ها را بازتعریف نموده ایم. (رجوع شود به نظریه فقهی پیشگیری ساختاری از بیماری)

این بسته فقهی در سرفصلی مهم، زیرساخت های محیطی، بالینی و داروئی مدیریت کرونا را -در شش بخشِ ۱- پروتکل های فقهی کنترل علائم و عوارض کرونا، ۲- پروتکل های فقهی کنترل عامل بیرونی بیماری کرونا (بیوتروریسم)، ۳- پروتکل های فقهی کنترل هیجانات مزاجی فرد مبتلا، ۴- پروتکل های فقهی بهداشت محیط، ۵- پروتکل های فقهی کنترل آثار ذهنی و قلبی کرونا مانند اضطراب، ترس و خیال و ۶- پروتکل های فقهی پیشگیری از کرونا و تقویت عمومی بدن- تئوریزه می کند.

عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی

بخش مهم دیگری در پروتکل های فقهی مدیریت کرونا تعبیه شده است؛ که به بررسی ابعاد غیر پزشکی توطئه کرونا می پردازد. بررسی این سرفصل در ۹ حوزه ۱- امامت و حکمرانی، ۲- تزکیه و اخلاق، ۳- علم و آموزش، ۴- مکاسب و معیشت، ۵- نفی سبیل و سلطه، ۶- عبرت و تجربه، ۷- بیان و مدیریت خبر، ۸- تشخیص و ارزیابی و ۹- نظم و مصیر، توصیفی دقیق تر از نقش ابزاری کرونا در طراحی سلطه ارائه می دهد.


قم - علی کشوری مدیر مدرسه هدایت

سحرگاه دوشنبه ۷ ربیع الثانی ۱۴۴۲ هجری قمری- مصادف با ۳ آذر ۱۳۹۹ 


[۱]. روش تحقیق فقهی در مقابل روش تحقیق پوزیتویستی

[۲]. حدیث در لغت به معنای جدید است.


رونوشت:

دکتر فرید نجفی، سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت


نظرات (۱)

با سلام و احترام
ضمن تشکر از حضرت استاد کشوری که عالمانه به طرح مباحث زیر بنایی نه تنها طب الهی ، بلکه زیرساختهای حقیقی علم و عمل پرداختند.
اینجانب بسیار از عنوان موضوعات مورد اشاره حضرت استاد استفاده کردم.
مستدعی هستم اگر امکان دسترسی به آثار یا تالیفات و مقالات ایشان وجود دارد و احیانا کانال و پیجی موجود است جهت پیگیری مطالب حضرت ایشان، راهنمایی بفرمائید تا استفاده لازم ممکن گردد
با تشکر و امتنان / نوری از تهران
پاسخ:
سلام و ادب
بازدید از نمایشگاه تخصصی الگوی پیشرفت اسلامی و کانال الگوی پیشرفت اسلامی در پیام رسان اینا به آدرس @olgou4 پیشنهاد می شود.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم: چهار برنامه مدرسه فقهی هدایت به شرح زیر است:
الف: معرفی سند جهانی اولویت های تمدنی ۱۲ گانه( جایگزین سند توسعه پایدار ۲۰۳۰)
الف: راه اندازی مدارس چابک تبلیغی در مساجد اعظم شهر
ب: معرفی دو فهرست مفهومی برای نظام سازی در قالب نمایشگاه تخصصی
ج: طراحی و ساخت محله امید ( اولین نمونه سازی کامل تمدنی)

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه