فقهِ نظام

مباحثِ مدرسه فقهی هدایت

فقهِ نظام

مباحثِ مدرسه فقهی هدایت

سلام خوش آمدید

بسم الله الرحمن الرحیم

حجت الاسلام ابوترابی فرد به بهانه آسیب شناسی وضعیت کشور برخی از مباحثات کارشناسی غربی در حوزه بودجه ریزی را در خطبه های نماز جمعه تهران (جمعه ۴ آبان ۱۳۹۷) مطرح  کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نقشه راه حجت الاسلام علی کشوری در پاسخ به برخی از اظهارات ایشان نقد کوتاهی نوشتند. متن کامل این یادداشت را در ادامه بخوانید: 


جناب حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران در خطبه های امروز (۴ آبان ۱۳۹۷) تغییر مدل بودجه ریزی کشور از وضعیت بودجه ریزی مبتنی بر هزینه به مدل بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد را مصداق فعالیت انقلابی و راهگشا شمرده اند. درباره ضعف های جدی بودجه ریزی مبتنی بر هزینه با ایشان همراه هستم؛ ولی اعتقادی به راهگشا بودن مدل بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد ندارم و آن را دارای اشکال جدی می دانم.

همانطور که در نشست تخصصی مدل بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد در فصل تدوین بودجه در سال گذشته توضیح دادم: لایحه بودجه را باید بر محوریت سود ارتباطی باز تعریف کنیم و نه بر اساس سود اقتصادی. البته ماهیت بودجه حساب و کتاب و اقتصادی است ولی جهت بودجه باید سود ارتباطی باشد و نه سود اقتصادی. اگر سود ارتباطی را به عنوان جهت بودجه انتخاب کنیم؛ هم هزینه های کشور-خصوصا هزینه های ناشی از افزایش اصطکاک اجتماعی - کاهش می دهیم و هم در آمدهای کشور -که منشاء آن تحریک سود ارتباطی است-  را افزایش می دهیم.

البته غیر از آقای ابوترابی مسئولین محترم دیگری هم در کشور- در هر دو جناح و حتی  برخی از نیروهای انقلابی- وجود دارند؛ که تفاوت توسعه غربی و الگوی پیشرفت اسلامی را نمی دانند و همان برنامه های توسعه غربی را به عنوان برنامه انقلابی معرفی می کنند. باید برای حل این مشکل چاره ای از سنخ الگوی پیشرفت اسلامی اندیشید..


علی کشوری/ قم/ ۴ آبان ماه ۱۳۹۷ مطابق با ۱۶ صفر الظفر ۱۴۴۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم: چهار برنامه مدرسه فقهی هدایت به شرح زیر است:
الف: معرفی سند جهانی اولویت های تمدنی ۱۲ گانه( جایگزین سند توسعه پایدار ۲۰۳۰)
الف: راه اندازی مدارس چابک تبلیغی در مساجد اعظم شهر
ب: معرفی دو فهرست مفهومی برای نظام سازی در قالب نمایشگاه تخصصی
ج: طراحی و ساخت محله امید ( اولین نمونه سازی کامل تمدنی)

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه