فقهِ نظام

مباحثِ مدرسه فقهی هدایت

فقهِ نظام

مباحثِ مدرسه فقهی هدایت

سلام خوش آمدید

بسم الله الرحمن الرحیم

در نظریه مادر الگوی پیشرفت اسلامی به سؤال "چگونه افراد را با در نظر گرفتن قوه انتخاب و اختیار آنها در بخش های مختلف جامعه مشارکت دهیم؟" پاسخ داده می شود. در "نظریه پردازش موضوعات جهت ساز"(نظریه مادر الگوی پیشرفت اسلامی) یک بسته از اوصاف و قواعدی که در فرآیند ایجاد مشارکت باید به آنها توجه کرد؛ مورد بحث قرار گرفته است. نتیجه رعایت این قواعد کاهش سطح تحمیل به اراده ها در فرآیند اداره جامعه خواهد بود.

 به عبارت بهتر در قالب این نظریه چگونگی مشارکت اختیاری افراد در اداره جامعه تبیین شده است و لحاظ این قواعد منجر به ارتقاء کمی و کیفی اختیار افراد می شود. در مدل های توسعه گرای ایجاد مشارکت به بهانه اداره جامعه به تدریج قوه اختیار و انتخاب افراد نادیده گرفته می شود و نتیجه این خطای بنیادی ایجاد تضادهای بنیادین در جامعه در بخش های اقتصادی و سیاسی و.. می باشد. 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم: چهار برنامه مدرسه فقهی هدایت به شرح زیر است:
الف: معرفی سند جهانی اولویت های تمدنی ۱۲ گانه( جایگزین سند توسعه پایدار ۲۰۳۰)
الف: راه اندازی مدارس چابک تبلیغی در مساجد اعظم شهر
ب: معرفی دو فهرست مفهومی برای نظام سازی در قالب نمایشگاه تخصصی
ج: طراحی و ساخت محله امید ( اولین نمونه سازی کامل تمدنی)

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه