فقهِ نظام

مباحثِ مدرسه فقهی هدایت

فقهِ نظام

مباحثِ مدرسه فقهی هدایت

سلام خوش آمدید

بسم الله الرحمن الرحیم

می دانیم که تحقق مسائل نو و تأسیسی در جامعه؛ از مسیر تبیین و تفاهم می گذرد. گفتمان سازی نتیجه اش: تبیینِ ابعاد یک مسئله و بالتبع مشارکت برای تحقق آن مسئله است. این قاعده کلی در مورد مسئله مهم "الگوی پیشرفت اسلامی"نیز جاری می باشد.

آئین نامه گفتمان سازی برای مسئله الگوی پیشرفت اسلامی -با الهام از برخی مفاهیم "اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی" مانند اصل مُکث و اصل تضارب-شامل مراحل هشت گانه زیر است:

گام اول برای تبیین مسئله الگوی پیشرفت اسلامی انتخاب یک گروه هدف مشخص و علاقه مند برای این موضوع است. باید توجه نمود که برگزاری جلسه برای غیر علاقه مندان و همچنین برگزاری جلسه برای گروه هدف نامشخص منجر به تضارب  نمی شود.

گام دوم پیشنهاد یک تقویم منظم به گروه هدف،برای برگزاری نشست های تبیین الگوی پیشرفت اسلامی است. اهمیت این موضوع آنگاه واضح می شود که توجه کنیم تبیین مسئله الگوی پیشرفت اسلامی نیازمند چند جلسه با فاصله زمانی مشخص است. برگزاری جلسات با فاصله زمانی فرصت تأمل و تحلیل حول مسئله الگوی پیشرفت اسلامی را برای شنونده مباحث فراهم می آورد. در شرایط فعلی پیشنهاد می شود برای آشنائی عمیق با این مسئله چهار نشست-در طول یک سال-برگزار شود.

گام سوم ارسال پیامک منظم با موضوع بیانات آیت الله امام خامنه ای برای گروه هدف در طول دوره برگزاری نشست های الگوی پیشرفت اسلامی است. تأکید به استفاده از بیانات رهبری در پیامک ها به دلیل وجود استدلالهای روشن در بیانات ایشان حول این موضوع است.

گام چهارم اطلاع رسانی حول موضوع و تاریخ نشست ها در قالب مصاحبه، اطلاعیه، بنر و... می باشد. اطلاع رسانی دقیق باعث می شود اعضای گروه هدف برای شرکت در جلسات برنامه ریزی داشته باشند.

گام پنجم ارسال دعوت نامه برای همه اعضای گروه هدف است. در دعوت نامه علاوه بر اطلاعات معمول؛ باید کلیاتی از محتوای نشست درج شده باشد. نمونه ای از دعوت نامه ی مطلوب را می توانید از اینجا دریافت کنید.

گام ششم ارسال پیشخوان برای همه اعضای گروه هدف است. در پیشخوان نشست های الگوی پیشرفت اسلامی خلاصه ای از مطالبِ نشست، تدوین شده است. پیشخوان نشست،تابع موضوع نشست تغییر می یابد. به عنوان مثال معمولا برای نشست های معرفی از  پیشخوان "جهت حرکت انقلاب اسلامی" استفاده می شود. نمونه هائی دیگر از پیشخوان ها را از اینجا دریافت نمائید. همچنین می توان به برخی افراد، پیشخوان های صوتی را  پیشنهاد نمود. به عنوان مثال برای جلسات معرفی اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی استفاده از این پیشخوان صوتی توصیه می شود.[۱]

گام هفتم رایزنی با برخی نخبگان و مؤثرین گروه هدف درباره موضوع نشست می باشد. رایزنی و گفتگوی اجمالی -قبل از برگزاری نشست- آمادگی ذهنی  گروه هدف را ارتقاء می دهد.

گام هشتم برپا کردن نمایشگاهی از محصولات پژوهشی، پرورشی و پردازشی مرتبط با اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی در حاشیه نشست می باشد. یک نمایشگاه دقیق گذشته، حال و آینده فعالیت های مرتبط با الگوی پیشرفت اسلامی را برای گروه هدف تصویر می نماید.

شایان ذکر است که؛ ارتقای سطح تضارب و تفاهم در نشست های گفتمانی الگوی پیشرفت اسلامی ،تابعی از میزان آمادگی ذهنی افراد حاضر در نشست است و رعایت دقیق این آئین نامه -قبل از برگزاری نشست- می تواند آمادگی ذهنی را در افراد دعوت شده به نشست ارتقاء دهد. انتهای پیام

قم مقدس

شب عاشورای سال 1436

مصادف با 13 آبان 1393


توضیحات تکمیلی:

[۱]. پیشخوان هر نشست متناسب با موضوع آن نشست تعیین می شود.( تاریخ اصلاحیه:۱۷ اسفند ۱۳۹۶)

نظرات (۱۱)

  • زهرا ملک دادی
  • سلام استاد خدا قوت ایا طبیب مشاوره مغز واعصاب بر گزار شده بی صبرانه منتظر م ممنونم از زحماتتون در ضمن طبیب مشاوره عروقتان خییییییلی عالی بوی
    پاسخ:
    سلام
    به زودی برگزار می گردد
    سلام علیکم خداقوت خداوند به شما وامثال شما عزت وطول عمر وسربلندی عنایت فرماید ان شاءالله
     جدول تسخیر اشیاء راچگونه میتوانیم تهیه کنیم؟
    پاسخ:
    سلام
    به کانال الگوی پیشرفت اسلامی در پیام رسان ایتا رجوع کنید.
    @olgou4 
    سلام استاد داخل کانال الگوی پیشرفت اسلامی صوت ها نیست من میخوام آموزش وپرورش آینده رودر شهر واستان خودمون پیاده کنیم متاسفانه دسترسی نداریم ونمیدانیم کدام کتب باید مطالعه وتحقیق صورت گیرد
  • دهه هفتادی

  • با توجه لزوم افزایش جمعیت و سبک زندگی اسلامی و قیمت خونه و آپارتمان نشینی نظرتون چطوره از دولت مطالبه کنیم هر ایرانی بالای هجده سال یک هکتار زمین بایر تو روستا زیر هزار نفر جمعیت بده البته برای جلوگیری از سوءاستفاده غیر قابل فروش و اجاره باشه. هر کس خودش ابادش کنه مثلا آقا دویست متر کنه زیر بنا و هشتصد متر حیاط و خانم هزار مترش کنه باغ.چیزی که زیاده شکر خدا تو ایران زمین خداست
    سلام
    خدا قوت
    متن یا لینک به متن برنامه ملی محرومیت زدایی رو لطف می کنید
    با تشکر
    ماجور باشید بحق محمد و آل محمد
  • علی اصغر کریمی
  • سلام
    قانون برنامه و بودجه 50 سال به ترویج سرمایه داری فاسد غربی مشغول است.
    سازمان منتسب به قانون یادشده با شیوه جهادی مخالف است باید دولت و مجلس انقلابی تکلیف این فانون وسازمان یادشده را معین نمایند.
    ان شاءالله
    صوت واکسن و طرح جایگزین رو چرا نمیزارید
    بااینکه هجوم وحمله وتخریب به شماطلایه دارهای احیاگرطب الهی وطب مستقل ازبیگانه، زیاده ،اما ثم استقاموا ...
    خدابه شماوعده استقامت درراه حق رو داده ،ماکی باشیم که بخوایم دلگرمی بدیم
    راه بسیارسختیه وریزشهاش بسیار
    ازسرزنشها نترسید

    سلام شما مامور تکلفید حاج اقای کشوری باقوت تمام ادامه دهید خداوند باشماست.
    پاسخ:
    سلام و تشکر
    آخرش که چی؟
    کسی حرف شما رو قبول نداره تو دولت و‌ وزارتخانه‌ها
    پاسخ:
    سلام
    آینده از آن اسلام است/قطعا
    باید تبیین را همه جدی بگیریم....
    سلام‌
    عالی بود
    تشکر
    پاسخ:
    سلام و تشکر از جنابعالی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی

    بسم اللّه الرّحمن الرّحیم: چهار برنامه مدرسه فقهی هدایت به شرح زیر است:
    الف: معرفی سند جهانی اولویت های تمدنی ۱۲ گانه( جایگزین سند توسعه پایدار ۲۰۳۰)
    الف: راه اندازی مدارس چابک تبلیغی در مساجد اعظم شهر
    ب: معرفی دو فهرست مفهومی برای نظام سازی در قالب نمایشگاه تخصصی
    ج: طراحی و ساخت محله امید ( اولین نمونه سازی کامل تمدنی)

    آخرین نظرات
    پیوندهای روزانه