فقهِ نظام

مباحثِ مدرسه فقهی هدایت

فقهِ نظام

مباحثِ مدرسه فقهی هدایت

سلام خوش آمدید

بسم الله الرحمن الرحیم

انجمن اسلامی دانشجویان در منطقه آلمان  با طرح این پرسش  که در مورد الگوی پیشرفت اسلامی_ایرانی چه میدانیم؟  به بررسی اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی راه پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نقشه راه  وب سایت این انجمن درباره ضرورت پرداختن به مسئله الگوی پیشرفت نوشت:هر موقع بین رفقای اهل فکر و معرفت بحثی در مورد مشکلات جامعه در میگیرد خوب که عمیق می شوی همه بر فقدان یک برنامه بالا دستی که بر پایه های علمی استوار شده و ناظر بر نیازهای واقعی جامعه بدون دور شدن از آرمانها باشد اتفاق نظر دارندتا چند وقت پیش هم همه ناامیدانه از تلاش برای ایجاد چنین سندی صحبت میکردندولی الحمدلله در سایه نظرات رهبر انقلاب این موضوع در چندسال اخیر قوت دوچندانی گرفته و از پستوی افکار تئورسینها و نظریه پردازان انقلاب به ورطه ظهور و بروز عمومی راه یافته است.

لازم به ذکر است که اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی سندی راهبردی و کاربردی است که با پردازش محورهای آن زمینه تغییر در برنامه ریزی کلان کشور(برنامه های توسعه) در راستای جهت گیری انقلاب اسلامی (پیشرفت اسلامی) فراهم می آید. مدل تنظیم این نقشه راه "الگوی ساخت نظامات ذهنی" است و از فلسفه "هدایت نظامات ذهنی "ریشه گرفته است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم: چهار برنامه مدرسه فقهی هدایت به شرح زیر است:
الف: معرفی سند جهانی اولویت های تمدنی ۱۲ گانه( جایگزین سند توسعه پایدار ۲۰۳۰)
الف: راه اندازی مدارس چابک تبلیغی در مساجد اعظم شهر
ب: معرفی دو فهرست مفهومی برای نظام سازی در قالب نمایشگاه تخصصی
ج: طراحی و ساخت محله امید ( اولین نمونه سازی کامل تمدنی)

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه