فقهِ نظام

مباحثِ مدرسه فقهی هدایت

فقهِ نظام

مباحثِ مدرسه فقهی هدایت

سلام خوش آمدید

بسم الله الرحمن الرحیم

در نشست های هم اندیشی مسئولینِ کارگروه های الگوی پیشرفت اسلامی سطح اول از مباحث تولید شده در کارگروه پژوهشی شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی به تضارب گذاشته می شود. در این سطح برای تبیین چگونگی هدایت نظامات ذهنی؛ سه سرفصلِ 1- بررسی فلسفه مدیریت اسلامی تحولات 2- روش مدیریت اسلامی تحولات 3- نقشه مدیریت اسلامی تحولات مورد بررسی و دقت قرار می گیرد. در نوشتار زیر –که حکم پیشخوان این نشست ها را دارد- ساختار این هرمِ مفهومی به صورت اجمالی تبیین شده است. در بخشی از این پیشخوان در باره فلسفه پرداختن به موضوع الگوی پیشرفت اسلامی چنین آمده است:

فلسفه پرداختن به الگوی پیشرفت اسلامی؛ همان فلسفه مدیریت اسلامی تحولات است. به عبارت دیگر همان دلایلی که ایجاب می کند تا از مدیریت تحولات اجتماعی غفلت نکنیم؛با پشتوانه همان دلایل به تولید الگوی پیشرفت اسلامی حکم می کنیم. دلیل یکسان بودن فلسفه این دو موضوع به ابزار بودن الگوهای اداره جامعه برای ایجاد تغییر و تحول در جامعه باز می گردد. بسیاری از تغییرات منتهی به تحول به وسیله الگوهای ادا ره جامعه زمینه سازی می شوند. بنابر این در گام اولِ مباحث مربوط به الگوی پیشرفت اسلامی، می بایست فلسفه مدیریت تحولات و عدم استقبال از مطلق تغییرات را تبیین کنیم؛ پاسخِ ما به سؤالِ "چرا نمی توان هر تغییری را در زندگی فردی و اجتماعی پذیرفت؟" پاسخ ما به سؤالِ "چرا الگوی پیشرفت اسلامی را می خواهیم؟" خواهد بود. به عبارت ساده تر چون انقلاب اسلامی با هر تغییری موافق نیست، با هر الگوئی برای اداره جامعه موافقت نمی کند.

 

دانلود پیشخوان هرم اول الگوی پیشرفت اسلامی

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم: چهار برنامه مدرسه فقهی هدایت به شرح زیر است:
الف: معرفی سند جهانی اولویت های تمدنی ۱۲ گانه( جایگزین سند توسعه پایدار ۲۰۳۰)
الف: راه اندازی مدارس چابک تبلیغی در مساجد اعظم شهر
ب: معرفی دو فهرست مفهومی برای نظام سازی در قالب نمایشگاه تخصصی
ج: طراحی و ساخت محله امید ( اولین نمونه سازی کامل تمدنی)

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه