فقهِ نظام

مباحثِ مدرسه فقهی هدایت

فقهِ نظام

مباحثِ مدرسه فقهی هدایت

سلام خوش آمدید

بسم الله الرّحمن الرّحیم

با قلبی امیدوار به آینده ، درباره روش مواجهه صحیح با  تسلط عجیب سازمان صهیونیستی بهداشت جهانی (Who) بر بخش سلامت جامعه ایران نکاتی را مطرح می نمایم. این تذکرات را بر پایه اصول مطرح در فقه نظام مطرح می کنم و تلاش می کنم از استحسان، ساده اندیشی و تقلید از روش های غربی در فرآیند نظام سازی پرهیز کنم.


نکته اول اینکه : با احتسابِ نه دلیلِ:  ۱- تجربه عبرت آموز کنترل جمعیت شیعیان ایران، ۲- تجربه عبرت آموز تولید غذای خطرناک تراریخته و ناسالم و تقلید محض و غیر علمی سازمان غذا و دارو از کُدِکس آلیمنتاریوس (Codex Alimentarius)، ۳- تجربه عبرت آموز استفاده از آفت کش های شیمیایی و سرطان زا در بخش کشاورزی و باغی ، ۴- گسترش بیماری های غیر واگیر قلبی و عروقی، فشارخون، دیابت، سرطان ، ۵- گسترش بیماری های روحی، افسردگی و جنون ۶- تقلیل داستان بیوتروریستی کرونا به یک بیماری مبهم، ۷- ناکارآمدی پروتکل های پیشگیری از بیماری در وزارت بهداشت، ۸- گسترش پدیده قبیح مافیای دارو و ۹- تقلید بخش سلامت کشور از سازمان بهداشت جهانی؛ کشور جمهوری اسلامی ایران، نیازمند یک تحول اساسی در مدیریت، مفاهیم و پروتکل های پیشنهادی فرهنگستان علوم پزشکی و وزارت بهداشت است.


نکته دوم آنکه :  بسیاری از مردم و نخبگان، معایب بخش سلامت کشور را می دانند؛ ولی از الگوی جایگزین آن درکی روشن و تفصیلی ندارند. برای حل این مشکل، شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی بر اساسِ مفاهیم جدید "نظریه فقهی پیشگیری ساختاری از بیماری"، نظام سلامت جایگزین را  در بخش های  ۱-مبانی نظری ، ۲- پیشگیری و درمان بیماری و ۳- ساختار اجرائی و مدیریتی تبیین کرده است. به عبارت بهتر با همکاری گسترده مردم و نخبگان در "بخش مبانی نظری" بر اساسِ مفاهیم ۱- جدول تنظیم روابط انسانی، ۲- جدول تسخیر شئ پایه، ۳- جدول اسماء الهی، ۴- روش تحقیق فقهی در حوزه پزشکی، در "بخشِ پیشگیری و درمان" بر اساس مفاهیم پنج نظریه ۱- الگوی فقهی تحلیل بیماری، ۲- اندام شناسی فقهی(نفس شناسی)، ۳- الگوی هفت بخشی ایمنی، ۴- الگوی فقهی تعریف و استعمال دواء، ۵- الگوی فقهی ارزیابی غذا و در "بخش مدیریتی و اجرائی" بر اساسِ سه اصل ۱- قطع ارتباط مالی پزشکان و مردم (کراهت ارتزاق از پزشکی)، ۲- آموزش حداکثری اقدامات پیشگیرانه از بیماری به مردم و ۳- تلاش برای اصلاح الگوی تغذیه و سایر ساختارهای مرتبط با سلامت، تبیین نظام سلامت مطلوب و بازسازی در حوزه سلامت  کشور را آغاز کرده ایم.


نکته سوم اینکه: بازسازی نظام سلامت کشور را از طریق الگوی تجمع های پی در پی و تحصن پی گیری نمی کنیم. الگوی معیوب و ناقص تجمع، قدرت روایت مفاهیم غنی طب اسلامی برای مردم و نخبگان را ندارد و به تدریج تحول خواهان حوزه سلامت کشور را به عنوانِ جریانی مخالف خوان و کم اطلاع معرفی خواهد نمود. برای دستیابی به تفاهم حداکثری درباره "طرح جایگزین حوزه علمیه قم برای سلامت مردم ایران"، خاضعانه همه برادران و خواهران انقلابی خویش را به تحول در شیوه نظام سازی و تغییر در روش مبارزه با سلطه نامشروع سازمان بهداشت جهانی دعوت می کنم. برگزاری نشست های تخصصی پی در پی و معرفی نظریات کارآمد طب اسلامی در همه حوزه های سلامت، بخش اصلی روش پیشنهادی اینجانب برای پیگیری تحول در حوزه سلامت است.


علی کشوری - دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی 

جمعه انتظار حضرت ولی عصر ارواحنا فداه - ۵ آذر ۱۴۰۰ - حوزه علمیه قم


مطالب مرتبط:

نامه حجت الاسلام علی کشوری به پروفسور ملک زاده معاون سابق وزیر بهداشت/ جنابعالی و سایر اطبای محترم را از تبعیتِ سازمان صهیونیستی جهانی بهداشت و پروتکل ها و مجوزهای اخلاقی متشتت آن برحذر می دارم.



نظرات (۱۶)

جناب مثل اینکه متوجه نیستید. الگوی معیوبین که شما معیوب مینامید اتفاقا برای شما وقت خرید، چه کردید؟!؟!!!
وقتی اجبار در ادارات و اجبار در جاده ها را میبینیم و الگوی سالم شما هم بالاخره رو نمیشود، به ناچار به اعتراض خیابانی روی می آوریم. الآنم چندگاهی هست تجمعی نبوده، در این چندماه چه تفاوتی به وجود آمده که می نمی‌بینیم!؟!؟!؟!؟!
پاسخ:
سلام
حجت الاسلام علی کشوری: قطعاً اگر تجمع های معیوب ادامه پیدا نمی کرد و الگوی نشست های تخصصی مانند: نشست تخصصی پروتکل های فقهی مدیریت کرونا تثبیت می گردید؛ ده ها برابر شرایط فعلی دستاورد به وجود می آمد.

🗞متن کامل اطلاعیه حجت الاسلام علی کشوری 
https://nro-di.blog.ir/1400/09/05

#نقد_و_اخراج_سازمان_بهداشت_جهانی 

@olgou4
دوستان بنده با دیکتاتوری پزشکی و حقنه کردن داروها و واکسن های نامطمئن به اجبار مخالفم ولی نباید کشور را از تکنولوژی های جدید منع کرد
الان دوستان با تلفن همراهی تبلیغ و ارتباط برقرار می کنند که بیاد دارم در ابتدای ورود به کشور عده ای از جمله مهدی نصیری مخالفت می کرد
استفاده های معقول از تکنولوژی بلامانع است الیته اگر ضررهای 5G اثبات شود نباید توسعه بدهند ولی هوش مصنوعی پدیده ای است که عقب ماندن کشور از آن ممکن است تالی فاسدهایی در پی داشته باشد.
  • سید یوسف ساجدی
  • سلام
    قبل از بنده بسیاری به ضرورت اقدام ضربتی و ناشنوایی مسئولان اشاره کرده‌اند. بنده می خواهم به نکته دیگری اشاره کنم. گرچه به شخصه طب روایی و طب سنتی را به طب کلاسیک ترجیح می دهم، اما وقتی صحبت از کودتای ستاد کورونا علیه قانون اساسی است، دیگر با مسئله‌ای فقط طبی مواجه نیستیم که بخواهیم نشست برگزار کنیم. باید بایستیم و علیه واکسنهای مشکوک، اینترنت 5G (و صدالبته 4G و 3G نیز هم)، هوش مصنوعی بأی نحو کان و هر رکن دیگر نظم نوین جهانی بجنگیم.
    سلام و عرض ادب
    فرمایش جنابعالی مبنی بر تحول حداکثری در بخش سلامت بسیار باارزش و راهگشا خواهد بود، اما موضوعی که هست اجبار واکسن و دستوراتی است که از ستاد کرونا بیرون میزند و طبق اسنادی که هست و فرمایش رهبری عزیز چه بسا کرونا و واکسن آن داستانی برای پیشبرد اهداف خطرناک بیولوژیک برای سلامت مردم باشد. همچنین طبق دستورات ستاد کرونا برای افراد واکسن نزده محدودیتهایی قائل میشوند و آنها را از حق قانونی خود منع میکنند. در برخی اداره‌ها نیز به اجرا درآمده و یا حداقل استرس و نگرانی فراوان به کارمندان و خانواده‌ها وارد کرده است. طبیعیست که مردم را نگران کند و نیاز به اقدامی فوری‌تر از طرح تحول در مواجهه با اینگونه تصمیمات ضروریست تا مسئولین را متوجه اقدامات اشتباه خود کند و جلوی تاختن آنها را بگیرد؛ که در این رابطه تجمعات انجام گرفته بی تاثیر هم نبوده است. گاهی اگر در موضوعی که با جان و سلامت مردم در ارتباط است زود و ضربتی اقدام نشود خیلی دیر میشود و خسارت برجای مانده قابل جبران نخواهد بود.
    خطاب بنده به آقای گمنام( یا صاحب الزمان) این تجمعات که مسالمت آمیز برگزار شد به خاطر این بود
    که نمیگذارند صحبتهای علمی مخالفین به شکلی عادلانه در معرض عموم قرار گیرد والا برنامه هایی که هرچند محدود در رسانه ملی به مخالفین اجازه صحبت داده شد اگرچه انصاف در آن رعایت نشد ولی ضعف طرف مقابل به خوبی عیان گردید. حل شدن در جریان طرف مقابل درصورت نداشتن حجت قوی است . در ثانی اغتشاش را چه کسانی رقم زدند؟! مصلحت سنجی به چه قیمتی؟ چرا خود را به خواب زده اید واز حرارت آتش زیر خاکستری که در حال فوران است غافلید. چرا همیشه اختلال را در بیرون جستجو میکنید و از مشکلات و حوادث درونی غافلید. واقعا در واقعه اخیر چه کسانی تخلف کردند و کار را حتی به شبکه های بیگانه رساندند.؟!
  • محمد رضا سکاوندی
  • انصافا من در مواجهه با این پیام، متوجه نشدم دقیقا چه کاری باید بشود.
    حرف کلی زدن که هنری نیست.

    روی زمین، عملی بگویید که چکار بکنیم و چکار نکنیم.
    برای این کار نیاز دارید الا و لابد، با یک تیم پزشکی، اقدام به نگارش دستورالعمل هایی به زبان علم مورد نظر کنید تا گفتمان شکل بگیرد
  • یا صاحب الزمان
  • سلام و خداقوت
    تدبیر حکیمانه ایست اگر حضور اجتماعی(راهپیمایی،تجمع،تحصن و...) تحول خواهان نظام سلامت حول نظریات فقهی صورت گیرد. خطاهای راهبردی اساسی از سوی بعضی از تحول خواهان درحال انجام است که به دو مورد آن اشاره می کنم یکی از مهمترین آن 《عدم تبیین کافی راهکارهای جایگزین بصورت علمی، دقیق، متقن و همه جانبه با وزارت بهداشت است(بنابر فرموده مقام معظم رهبری) 》و در نهایت ضعف گفتمانی آنان باعث شده است که اتقان را فدای زمان کنند و با داشته هایی از نظرات بخشی و موردی منتقدان به مقابله با محتوا و رویکرد نظام سلامت پرداخته است. نتیجه ای که به همراه خواهد داشت این است که بطور سطحی و کوتاه مدت میتواند اثر موقت داشته باشد و در نهایت در گفتمان جریان مقابل حل خواهد شد.
    خطای راهبردی دیگری که به همراه خواهد داشت در نظر نگرفتن اوضاع و شرایط حساس بحران فتنه های دشمنان خارجی در تبدیل اعتراضات مدنی مردم به اغتشاشات و آشوب های خیابانی است که قطعا هزینه سنگین تری نسبت به واکسیناسیون اجباری برای جمهوری اسلامی خواهد داشت. باتوجه به حوادث اخیر در ایجاد ناامنی مطالبه بحق مردم اصفهان درباره خشکسالی و کمبود آب، عناصر معاند به دنبال تبدیل اعتراضات مردمی به ناامنی در سطوح مختلف کشور هستند.
    لذا خطر به انحراف کشاندن مطالبه "منع واکسیناسیون اجباری"به سمت اهداف دشمنان داخلی و خارجی به شدت وجود دارد. بنابراین با در نظر گرفتن قاعده" اذا هممتَ بامرٍ فتدّبر عاقبته" از همه دوستان دغدغه مند طب اسلامی خواهشمندم از فاز مطالبه گری تجمع محور به فاز گفتمان محور وارد شوند و اقدامات ساختاری و نظام ساز را به تحرکات چریکی،بخشی و کوتاه مدت ترجیح دهند.
    اینکه همه چیز را محدود به نشست ها کنیم و دستاوردها را صرفا در این نشست ها
    خلاصه کنیم.چشم بستن بر روی جریان روشنگرانه ای هست که در سایه این تجمعات بدست آمده
    لذا نباید حقیقت را انکار نمود. باید به جای مقابل قرارگرفتن این جریان در جبهه ای واحد با مدیریتی متمرکز کار را جلو برد. اگر توانستید فعالیتهای مختلفی را که در جای جای کشور به عنوان طب اسلامی انجام میگیرد زیر یک چتر واحدی جمع کنید و اساس نامه ای علمی و منسجم را برای آن تنظیم کنید به طوری که حداقل مورد قبول مجموعه روحانیت و در راس آن حوزه علمیه قم قرار بگیرد. مطمئنا کار با قوتی افزون به جلو خواهد رفت.
    سلام حاج آقا ممنون از تلاشهاتون
    اما هم تلاش شما و هم تلاش تحصن کنندگان هردو لازم هست . لطفا در مقابل هم قرار نگیرید .هرکدام به روشی میتونید نقش ایفا کنید .لطفا جلوی مردم معترض را سد نکنید اونا هم حقشون را مطالبه میکنند بزرگوار
    عرض سلام و ادب محضر حاج آقای کشوری.
    یقینا سلطنتی که در نور علم برای اقناع افکار خواص و عوام در جامعه شکل میگیرد بالاترین نوع اتمام حجت را بین دوستان و دشمنان موجب می شود(.لیهلک من هلک عن بینه و
    یحیی من حی عن بینه ). و باید این مهم به شکلی مستمر در لایه های مختلف جامعه ، حرکت حیات بخش خود را بدون هیچ وقفه ای ادامه دهد.
    اما در زمانی که دشمن اگاهانه و با غرضهای مختلف شیطانی خود دسیسه میکند مطمئنا نمیتوان تنها از طریق مذاکرات علمی به اهدافی متعالی دسترسی پیدا کرد. لذا نام نهادن تجمعات مختلف را به عنوان الگویی معیوب فقط موجب سردی.جوشش اگاهانه دلسوزان این عرصه و سنگ اندازی بیشتر دشمنان قسم خورده این میدان خواهد شد.
    به امید روزی که راهکارهای طب اسلامی به عنوان طرح.جایگزین حوزه علمیه حداقل مورد قبول مدیران و اساتید ارشد حوزه علمیه قم قرار گرفته و به صورتی تخصصی در کنار دیگر رشته های تخصصی حوزه ، زمینه ساز جذب علاقمندان شده و به شکلی نظام مند تحقیقاتی گسترده و روشنگرانه را به محافل علمی حوزوی و دانشگاهی هدیه دهد. یاعلی مدد.
    پاسخ:
    سلام و احترام

    قطعاً اگر تجمع های معیوب ادامه پیدا نمی کرد و الگوی نشست های تخصصی مانند: نشست تخصصی پروتکل های فقهی مدیریت کرونا تثبیت می شد؛ ده ها برابر شرایط فعلی دستاورد به وجود می آمد.
    سلام خدمت علی آقا پزشک محترم

    در رابطه با آزمایشات بالینی که می فرمایید این وظیفه فعالان حوزه سلامت و دانشجویان و دانش آموختگان رشته پزشکی است که امکان انجام آزمایش بالینی رو دارند

    کما اینکه در مورد ترکیبات بیوشیمیایی و فتوکمیکال هلیله سیاه که از ترکیبات داروی امام کاظم علیه السلام می باشد تحقیقاتی انجام‌شده که سیستم ایمنی بدن رو تقویت می کنند


    و یک مطلب دیگر اینکه شما به عنوان یک پزشک برای اینکه فردای قیامت بتوانید پاسخگو باشید یه مقدار اندیشه کنید مگر نه اینکه ساعتی اندیشیدن برتر از هفتاد سال عبادت است، داروهای شیمیایی که شما تجویز می کنید همه ابعاد سلامتی انسان رو در نظر نمی گیره،، چرا که مزاج آن بهم ریخته و تک مزاجی است،

    بعنوان مثال داروی لوزاتان پتاسیم که برای فشارخون تجویز می کنید ، مگر جز این است بخاطر بهم زدن مزاج نمک نصرفی مردم که فاقد پتاسیم است که از نمک طبیعی جدا شده است و سدیم در نبود پتاسیم فشار خون رو از حالت طبیعی خارج می کند و سپس پتاسیم جدا شده به عنوان داروی فشار خون تجویز می شود

    مزاج یعنی همین آنچه در منابع طب سنتی مهم است همین مزاج دارو مزاج بیماری و مزاج اندام هاست

    که در طب جدید مورد توجه واقع نشده و بهر حال پاسخگویی در روز قیامت به دنبال خواهد داشت
    سلام علیکم
    بنظر میرسه این تجمعات از اثرات همان جلسات و نشست های علمی هست.
    لذا پشتوانه این حرکات به همان جلسات علمی برمی گردد که افراد آگاه شدند و نمی توانند در مقابل حرف باطل سکوت کنند.
    و وقتی حرف شنیده نمی شود و یا نمی خواهند بشنوند غالب مذاکرات به تجمعات و تحصن تغییر می کند.
    بدیهیست اگر جلسات مآثر علمی برگزار شود دوباره تجمعات کنار خواهد رفت.
    بسم الله الرحمن الرحیم
    آیا نمی توان از تجمعات وتحصن های مسالمت آمیز برای تسهیل پیشنهاد شما بهره گرفت وازآن ها همچون دوبال در تحقق اهداف مدنظربهره گرفت؟بخصوص آنکه با دیکتاتوری در عرصه اطلاع رسانی و پاسخگویی مواجهه هستیم که کار را برای ارائه طرح جایگزین به مردم سخت کرده است وحتی در برابر درخواست های بسیار ساده در قالب تجمع، برخورد قهری بدون محکوم کردن خیل عظیمی از نخبگان صورت می گیرد.واگر منظور مناسب نبودن زمان و زود بودن چنین تجمعاتی است باید در نظر داشت که با توجه به نقشه شوم دشمن وقت نیز محدود است وشاید اصلا زمانی برای روشنگری وجلب توجه مردم باقی نماند در صورتی که کمترین اثر این چنین تجمعاتی به تعویق افتادن اجرای طرح محدودیت های هوشمند وخرید زمان برای جلب توجه مردم ونخبگان بود،وتاثیر آن را درخلال انقلاب اسلامی ایران بخصوص تسخیر لانه جاسوسی آمریکا که از حمایت قاطع امام(ره) بهره مند شد به صورت واضح مشاهده شد،به خصوص آنکه برای اولین بار هیچ رسانه معاندی نتوانست ازاین تحصن مردمی بر علیه نظام سو استفاده کند، چه رسدکه بخواهد علیه خود تحصن کنندگان ازآن بهره گیرد .
    سلام
    درست می‌فرمایید.
    الان برای من پزشک نوعی، این مهم است که چه قدر داروها و روش های طب اسلامی تاثیرگذار است و وقتی راجع به توصیه های طب اسلامی هیچ مقاله ای که در آن گزارش آزمایش بالینی آنها نیامده باشد نمیتوانم به آن اطمینان کنم و به مراجعان تجویز کنم. چرا آن تحصن کنندگانی که از جریان طب اسلامی هستند گزارش دقیق داروهیای مثل امام کاظم (ع) را منتشر نمیکنند؟
    بنده در کانال هایشان و منابعشان جست و جو کردم چیزی نیافتم.....
    سلام ببینید بنده موافق نشست های تخصصی و بیان طرح جایگزین هستم، ولی فقط این کافی نمیدونم!
    در کنار نشست ها باید کار های میدانی هم انجام داد، این دو بال باهم به پرواز درمیان!
    امام هم اگر میخواست فقط نشست بذاره و کار میدانی نشه آیا پیروزی محقق میشد؟!
    ما میخوایم در وزارت بهداشت انقلاب صورت بگیره آیا فقط با نشست گذاشتن و طرح سوال و... انقلاب میشه؟! ما میخوایم این تهدید کرونا رو به فرصت تبدیل کنیم.
  • مجید نوروزیان
  • با صرف ارائه الگو و طرح و دعوت به گفتگو تحول اساسی در زمینه بهداشت و درمان و قطع ید سازمان بهداشت جهانی و مافیای بهداشت و درمان انجام نخواهد شد. چون گوش شنوایی وجود نداره از طرف مسئولین این دولت امنیتی و خود رای

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی

    بسم اللّه الرّحمن الرّحیم: چهار برنامه مدرسه فقهی هدایت به شرح زیر است:
    الف: معرفی سند جهانی اولویت های تمدنی ۱۲ گانه( جایگزین سند توسعه پایدار ۲۰۳۰)
    الف: راه اندازی مدارس چابک تبلیغی در مساجد اعظم شهر
    ب: معرفی دو فهرست مفهومی برای نظام سازی در قالب نمایشگاه تخصصی
    ج: طراحی و ساخت محله امید ( اولین نمونه سازی کامل تمدنی)

    آخرین نظرات
    پیوندهای روزانه