فقهِ نظام

مباحثِ مدرسه فقهی هدایت

فقهِ نظام

مباحثِ مدرسه فقهی هدایت

سلام خوش آمدید

بسم الله الرّحمن الرّحیم

جناب آقای مقتدی صدر؛ رهبر جریان صدر

سلام علیکم

همانطور که استحضار دارید با غفلت جناب حیدر العبادی (نخست وزیر سابق) و برخی دیگر از نخبگان عراقی، دانشگاه آمریکائی بغداد  (AUIB) در سال ۲۰۱۸ مجوز فعالیت گرفته است. با انگیزه خیرخواهی برای جنابعالی و مردم عزیز عراق، برخی خطرات این دانشگاه برای آینده عراق را  متذکر می شوم.


نکته اول اینکه : پردیس دانشگاه آمریکن (AU) در بغداد - در قالب تدریس رشته هائی مانندِ هنر و علوم، تجارت، مطالعات بین‌المللی، علوم بهداشتی، حقوق و....- مدیران آینده کشور عراق را بر اساس اقتضائات نظم فعلی جهان آموزش خواهد داد و مطلوبیت نظم فعلی جهان با رهبری آمریکا و نهادهای بین المللی را در ذهن و قلب مدیران و نخبگان عراقی -ولو به صورت بخشی-  تئوریزه خواهد نمود. در نظم فعلی جهان، مردم عراق و منطقه جغرافیائی ظهور، جهان سومی و به عنوان بازار و آزمایشگاه برای کشورهای غربی حاکم بر سازمان ملل تعریف می شوند و عدم مقابله با این معنا، قطعاً با کرامت مردم عراق در تعارض است.

لازم است بدانید: نفوذ فکری و اندیشه ای نهادهای بین المللی مانند: سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، سازمان تجارت جهانی (WTO)، سازمان خوار بار جهانی(FAO)، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (UNESCO) در میان برخی مدیران ایران - که برخی از آنها فارغ التحصیلان کشورهای امریکا و انگلیس هستند- فجایعی مانند کنترل جمعیت و تحدید نسل، اجرای سیاست های تعدیل و ایجاد تورم حدود ۵۰ درصدی، گسترش غذای صنعتی و تراریخته و اجرای سند ضاله 2030 را به نظام برنامه ریزی و مردم ایران تحمیل نمود؛ امیدوارم این تجربه تلخ - از طریق غفلت و تسامح نسبت به فعالیت این دانشگاه آمریکائی و سایر برنامه های بین المللی- برای مردم عراق تکرار نگردد.


نکته دوم آنکه:  پیشنهاد می شود در هیئت اندیشه ورز جریان صدر، برای اداره کشور عراق بر اساس الگوی پیشرفت اسلامی و نظریات بخشی آن، مانند: ۱-نظریه مدیریت شهری محله محور در مقایسه و نقد مکتب آمریکایی نوشهرگرائی، ۲- الگوی فقهی ارزیابی غذا در مقایسه و نقد کُدِکس آلیمنتاریوس (Codex Alimentarius)،

۳- نظریه فقهی پیشگیری ساختاری از بیماری در مقایسه و نقد بخش سوم سند توسعه پایدار 2030 (بخش سلامت)، ۴- تبویب جدید فقه المکاسب براساس قواعد اصولی فقه نظام، ۵- نظریه سیاست خارجی قبل از ظهور در مقایسه و نقد نظریه معیوب سازه انگاری و... برنامه ریزی نمایید. با فرض عدم توجه به طرح نظریات اسلامی- در حوزه های غذا و سلامت، مدیریت شهری و مسکن، سیاست خارجی و تجارت- مردم عراق در آینده خسارت های فراوانی را تحمل خواهند نمود.


نکته سوم اینکه: پیشنهاد می کنم با استفاده از نفوذ کلام خود و البته رایزنی گسترده با حوزه نجف و کربلا، جوانان نخبه عراقی را نسبت به خطرات این دانشگاه آمریکائی آگاه نمایید و زمینه ساز توجه مسئولین و مردم عراق به خطرات برنامه ریزی مبتنی بر توسعه غربی باشید. در ایران قائد عظیم الشأن آیت الله خامنه ای، به صورت مستمر با طرح راهبردها و اصطلاحاتی مانند: جامعیت اسلام برای همه حوزه های زندگی، الگوی پیشرفت اسلامی، دولت سازی اسلامی، تمدن اسلامی، طب سنتی، شهر اسلامی، پیوست عدالت برای برنامه های کشور و ایجاد چالش برای سازمان ها و اسناد بین المللی و سند ضاله توسعه پایدار 2030 و برنامه های پیشنهادی غرب مانند برجام ، به تدریج جمع زیادی از مردم، نخبگان و مدیران کشور را در مسیر ساخت تمدن اسلامی قرار داده اند.


والسلام علی من اتبع الهدی

علی کشوری - مدیر مدرسه فقهی هدایت - قُم  عُشُّ آلِ مُحَمَّدٍ وَ مَأوى شیعَتِهِمْ

چهارشنبه - ۲۷ ربیع الاول ۱۴۴۳ هجری قمری


مطالب مرتبط: 

متن کامل نامه حجت الاسلام علی کشوری به آیت الله سیستانی: برای برخی از مشکلات حاد بشریت؛ راه حل فقهیِ تکمیلی ارائه بفرمائید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم: چهار برنامه مدرسه فقهی هدایت به شرح زیر است:
الف: معرفی سند جهانی اولویت های تمدنی ۱۲ گانه( جایگزین سند توسعه پایدار ۲۰۳۰)
الف: راه اندازی مدارس چابک تبلیغی در مساجد اعظم شهر
ب: معرفی دو فهرست مفهومی برای نظام سازی در قالب نمایشگاه تخصصی
ج: طراحی و ساخت محله امید ( اولین نمونه سازی کامل تمدنی)

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه