فقهِ نظام

مباحثِ مدرسه فقهی هدایت

فقهِ نظام

مباحثِ مدرسه فقهی هدایت

سلام خوش آمدید

بسم الله الرّحمن الرّحیم

نشست تخصصی قلب و عروق به زودی در حوزه علمیه قم برگزار می گردد. به دلیل گسترش بیماری های قلبی و عروقی در جامعه (حدود ۳۰ درصد از فوت ها به علت بیماری های قلبی و عروقی است) و ناتوانی متخصصین فعلی قلب و عروق در کاهش و مهار این بیماری ها؛ این نشست تخصصی را  با غرض بازتعریف و تکامل مفاهیم و تدابیر حوزه "قلب و عروق" برگزار می کنیم.

در این نشست مطالب گسترده ی فراموش شده ای  - بر اساس علوم وحیانی - درباره قلب بازخوانی خواهد گردید. محتوای این نشست در مقایسه و نقد مطالب "کتاب بیماری های قلب و عروق برانوالد"( Braunwald's Heart Disease) خصوصاً مفاهیم ناقص بخش ششم این کتاب (کاردیولوژی پیشگیرانه) مانند بررسی نقش فشار خون بالا، کلسترول بالا، دیابت، سابقه استعمال سیگار، سابقه داشتن بیماری قلبی پیش از موعد، نتیجه تست کلسیم و... در پیدایش بیماری های قلبی تدوین شده است.

محتوای این نشست تخصصی در ۶ محور ۱- تعریف قلب و تبیین جایگاه آن در بدن، ۲-  تبیین بخش های مختلف قلب خصوصاً بخش عُقَد، ۳- بررسی ارتباط قلب و روابط انسانی (معرفی اخلاقیات و رفتارهای احیاء کننده قلب)، ۴- بررسی ارتباط قلب و تغذیه (معرفی غذاهای تقویت کننده قلب)، ۵- بررسی ارتباط قلب و سایر اعضای بدن و ۶- معرفی داروهای جدید قلب و عروق به متخصصان قلب و عروق (+ معرفی دستورالعمل جدید پیشگیری اولیه از CVD) تبیین خواهد شد. (به فضل الهی)

بحث های "نظریه فقهی قلب و عروق" بر اساس "روش تحقیق فقهی" مطالعه و تدوین گشته است و از لحاظ جانمائی یکی از نظریات ۵۰ گانه نظریه فقهی پیشگیری ساختاری از بیماری محسوب می شود. تاکنون از مباحث مرتبط با "پیشگیری ساختاری از بیماری" نظریاتی مانند: ۱- الگوی فقهی تحلیل بیماری، ۲- الگوی فقهی ارزیابی غذا، ۳- روش تحقیق فقهی در حوزه پزشکی، ۴- نظریه فقهی ایمنی (تعریف جدید واکسن)، ۵- پروتکل های فقهی مدیریت کرونا و ۶- نظریه مترقی طبیب مشاور به صورت اجمالی تبیین شده است.


حجت الاسلام علی کشوری (مدیر مدرسه فقهی هدایت) 

 تبیین پرسش های نشست تخصصی قلب و عروق 

سه شنبه ۱۳ رجب ۱۴۴۳ مصادف با ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - قم مبارک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم: چهار برنامه مدرسه فقهی هدایت به شرح زیر است:
الف: معرفی سند جهانی اولویت های تمدنی ۱۲ گانه( جایگزین سند توسعه پایدار ۲۰۳۰)
الف: راه اندازی مدارس چابک تبلیغی در مساجد اعظم شهر
ب: معرفی دو فهرست مفهومی برای نظام سازی در قالب نمایشگاه تخصصی
ج: طراحی و ساخت محله امید ( اولین نمونه سازی کامل تمدنی)

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه