فقهِ نظام

مباحثِ مدرسه فقهی هدایت

فقهِ نظام

مباحثِ مدرسه فقهی هدایت

سلام خوش آمدید

بسم الله الرحمن الرحیم

نشست نقد و بررسی مستند «مادرکشی» با حضور حجت الاسلام علی کشوری، دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی و سید حسین شهرستانی, پژوهشگر و فعال فرهنگی،میثم مهدیار دانشجوی دکتری جامعه شناسی و کمیل سوهانی، کارگردان مستند برگزار می شود.


به گزارش عمارفیلم، در چهارمین روز اکران عمومی آثار ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار در سینما فلسطین، نشست نقد و بررسی مستند «مادرکشی» با حضور حجت الاسلام علی کشوری، دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی، سید حسین شهرستانی، پژوهشگر و فعال فرهنگی، میثم مهدیار دانشجوی دکتری جامعه شناسی و کمیل سوهانی، کارگردان مستند، در محل لابی طبقه سوم از ساعت 20 برگزار میشود.

 «مادرکشی»، نگاهی آسیب‌شناسانه به وضعیت حکمرانی آب در ایران دارد. این فیلم با رویکردی پژوهشی می‌کوشد ضمن به تصویر کشیدن مظاهر و نتایج بحران آب، علل مختلف بوجود آمدن این بحران در ایران را بررسی کند. سدسازی‌های بی‌رویه و دخالت در اکو سیستم طبیعی، حفر بی‌رویه چاه‌های عمیق، انتقال آب بین حوزه‌های مختلف آبریز، از بین رفتن منابع زیرزمینی آب، بهره‌وری پایین و برنامه‌ریزی غلط در کشاورزی، جایگزینی مدیریت دولتی به جای مدیریت مردمی، از مواردیست که این مستند در تحلیل دلایل بحران آب به آن می‌پردازد.

نظرات (۳)

  • مادرکشی؛ مستند ضد توسعه
  • حجت الاسلام کشوری: به نظر من این مستند، در درجه اول به صورت بسیار شفاف و روشنی خطاهای محاسباتی جریان‌های توسعه‌گرا در ایران را نشان داده است. درست است که اصل مستند از پایگاه محیط زیست بحث را شروع کرده -یعنی مشکلات محیط زیستی را اصل قرار داده و مثلاً به مسأله سدها پرداخته بود- اما اگر لابه‌لای دیاگوگ‌ها دقت می‌کردید، بحث اصلی به نحوه برنامه‌ریزی مبتنی بر ادبیات توسعه در کشور ما بر می‌‌گردد. یعنی در واقع آن تفکری که - از سال‌های ترجمه [ادبیات] غربی در ایران- حدود صد سال پیش در ایران شروع شدهاست؛ حال میوه و خود را در کشور نشان می‌‌دهد.
    سدها اقلیم منطقه را تغییر می دهند..........
  • پریسا سلامی
  • http://www.waternews.ir/?p=29526

    روایتی دیگر از مستند مادرکشی در دانشگاه خواجه نصیر؛
    محمد درویش: دچار بحرانی به‌نام خشکسالی مدیریتی هستیم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی

    بسم اللّه الرّحمن الرّحیم: چهار برنامه مدرسه فقهی هدایت به شرح زیر است:
    الف: معرفی سند جهانی اولویت های تمدنی ۱۲ گانه( جایگزین سند توسعه پایدار ۲۰۳۰)
    الف: راه اندازی مدارس چابک تبلیغی در مساجد اعظم شهر
    ب: معرفی دو فهرست مفهومی برای نظام سازی در قالب نمایشگاه تخصصی
    ج: طراحی و ساخت محله امید ( اولین نمونه سازی کامل تمدنی)

    آخرین نظرات
    پیوندهای روزانه