فقهِ نظام

مباحثِ مدرسه فقهی هدایت

فقهِ نظام

مباحثِ مدرسه فقهی هدایت

سلام خوش آمدید

بسم الله الرحمن الرحیم

بررسی و تبیین مفهوم "هدایت نظامات ذهنی" -به عنوان مبنای اداره ی دینی جامعه- و نقش آن در اداره بخش های مختلف جامعه؛ موضوع اصلی سومین نشست معرفی اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی در دانشگاه علوم پزشکی کاشان بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نقشه راه در این نشست- ضمن تعریف "هدایت نظامات ذهنی" به "تصرف در نظام نگرش های مؤثر بر تصمیم گیری فرد در راستای جهت حرکت انقلاب اسلامی"- برخی از مشکلاتِ حوزه های سلامت، تقنین و قضاء با استفاده از  این مفهوم تحلیل و بررسی شد. 

در ابتدای جلسه -به عنوان مقدمه - سؤالهایِ  "چراء قوانین مصوب مجلس دارای تناقض هستند؟"، "چراء قوانین مصوب مجلس -آنچنان که باید- اجرائی نمی شوند؟"، " تا چه زمانی باید در کشور قانون تصویب شود؟"، "چراء انجام جرم در حال افزایش است؟" و "چراء حوزه سلامت قدرت پیشگیری از بیماری را ندارد؟" مطرح  و در ادامه عدم وجود نگرش صحیح در میان افراد جامعه  نسبت به اهمیت قوانین، آفاتِ جرم و  "چگونگی پیشگیری از بیماری" به عنوانِ ریشه وقوع مشکلات در این حوزه ها شناسائی شد.

همچنین در این نشست "محتوای نامتناسبِ بسیاری از قوانین مصوب با نیازها و فطرت انسان"، "عدم توجه ویژه به مجازات های نگرش ساز در بخش قضاء و جایگزینی مجازات های دیگر" و "عدم اهتمام دستگاه سلامت به گسترش آموزش های منجر به سلامت" از عوامل اصلی شکل گیری نگرش های غلط در این حوزه شمرده شد.

در نهایت و با توجه به نقش شکل گیری نگرش صحیح در حل مسائلِ این  بخش ها، جایگاه "هدایت نظامات ذهنی" در "اداره دینی جامعه" به صورت اجمالی تشریح شد.

لازم به ذکر است که مفهومِ "هدایت نظامات ذهنی" مبنای تدوینِ اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی است. در این نقشه کاربردی 81 موضوع ِ مرتبط با شکل گیری نگرش ها در راستای جهت گیری انقلاب اسلامی،(موضوعات جهت ساز) شناسائی و تبیین شده است؛ که در صورت پردازش آنها، جهت گیری انقلاب اسلامی در سطح برنامه ریزی کشور ترجمه می شود.

این نشست از ساعت 9:30 الی 11:10 صبح روز چهارشنبه مورخ 92/10/18 به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در سالن طبیب برگزار شد. انتهای پیام

گزارش سایت نهاد دانشگاه علوم پزشکی درباره این نشست

گزارش اولین نشست معرفی اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی در دانشگاه علوم پزشکی کاشان

گزارش دومین نشست معرفی اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی در دانشگاه علوم پزشکی کاشان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم: چهار برنامه مدرسه فقهی هدایت به شرح زیر است:
الف: معرفی سند جهانی اولویت های تمدنی ۱۲ گانه( جایگزین سند توسعه پایدار ۲۰۳۰)
الف: راه اندازی مدارس چابک تبلیغی در مساجد اعظم شهر
ب: معرفی دو فهرست مفهومی برای نظام سازی در قالب نمایشگاه تخصصی
ج: طراحی و ساخت محله امید ( اولین نمونه سازی کامل تمدنی)

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه