فقهِ نظام

مباحثِ مدرسه فقهی هدایت

فقهِ نظام

مباحثِ مدرسه فقهی هدایت

سلام خوش آمدید

بسم الله الرحمن الرحیم

به فضل الهی امروز پنج شنبه مورخ 26-11-1391 جلسه ای برای بررسی "طرح نامه ملی نشست های الگوی پیشرفت اسلامی" در پژوهشگاه بین المللی المصطفی  صلی الله علیه و آله وسلم برگزار گردید. 

موضوع "طرح نامه نشست های الگوی پیشرفت اسلامی"، تبیین چگونگی پردازش موضوعات انتقال از مرحله دولت اسلامی به مرحله جامعه اسلامی در سطح نخبگان می باشد. این طرح آغازی برای پاسخ به سؤال مهم چگونه در میان نخبگان برای تولید الگوی پیشرفت اسلامی عزم ملی ایجاد کنیم؟ است.

به عبارت دیگر در اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی 81 موضوع وجود دارد؛ که داری سه ویژگی اساسی ِ 1-غیر قابل انکار بودن این موضوعات -از حیث اهمیت و اولویت - برای گروه هدف آن موضوعِ 2- قابل ترجمه بودن این موضوعات به بحث الگوی اداره جامعه 3- و زمینه ساز بودن این موضوعات برای مشارکت نخبگان می باشد؛ که با پردازش آنها ، عزم ملی در میان نخبگان حوزه و دانشگاه و اجراء برای  کمک به انتقال جامعه از مرحله دولت اسلامی به مرحله جامعه اسلامی فراهم می آید.

در واقع اتخاذ چنین روشی -برای ایجاد عزم ملی در نخبگان برای توجه به چرائی و چیستی الگوی پیشرفت اسلامی و چگونگی تولید آن - به دنبال ناکارآمدی جدی روش های نظری موجود -در پی گیری این موضوع مهم - مطرح شده است و پرواضح است که؛ بدون ایجاد عزم ملی، پروسه تولید الگوی پیشرفت به سرانجام نخواهد رسید.

با پردازشِ اجتماعی این موضوعات -81 گانه- در گام اول تعارض قطعی ادبیات توسعه با "جهت حرکت انقلاب اسلامی"[1]واضح می شود؛ که دستیابی به این مهم زمینه بررسی همگانی نخبگانی راجع به مسئله الگوی پیشرفت را ایجاد می کند.

لازم به ذکر است که  "طرح نامه ملی نشست های الگوی پیشرفت اسلامی" اولین طرح پیشنهادی شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی برای ورود به عرصه مدیریت تحولات اجتماعی به سمت پیشرفت اسلامی می باشد.

بحث از پردازش موضوعات انتقال و مدیریت تحولات اجتماعی به سمت پیشرفت اسلامی بر اساس این موضوعات، در واقع مباحثی در منزلت چگونگی به کار گیری این نقشه راه می باشد. مباحث مربوط به اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی در سه منزلتِ 1- معرفی نقشه راه 2- بررسی مبانی نظری نقشه راه 3-  و چگونگی به کارگیری این نقشه راه صورت می پذیرد.

 

مدت زمان بررسی این جلسه 132 دقیقه بود و ادامه بررسی  "طرح نامه نشست های الگوی پیشرفت اسلامی" به جلسه بعدی موکول شد. انتهای پیام 

.....

‍[1]. مفهوم جهت حرکت انقلاب اسلامی در اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی با استفاده ازِ سه اصطلاحِ "مبنای حرکت انقلاب اسلامی"،"مراحل تحقق انقلاب اسلامی" و موضوعات انتقال مراحل انقلاب اسلامی" تشریح شده است. برای آشنائی بیشتر با جهت حرکت انقلاب اسلامی به متن جلسه با مرکز پژوهشی قدر با موضوع تبیین جهت حرکت انقلاب اسلامی مراجعه فرمائید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم: چهار برنامه مدرسه فقهی هدایت به شرح زیر است:
الف: معرفی سند جهانی اولویت های تمدنی ۱۲ گانه( جایگزین سند توسعه پایدار ۲۰۳۰)
الف: راه اندازی مدارس چابک تبلیغی در مساجد اعظم شهر
ب: معرفی دو فهرست مفهومی برای نظام سازی در قالب نمایشگاه تخصصی
ج: طراحی و ساخت محله امید ( اولین نمونه سازی کامل تمدنی)

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه